Dit is waarom je nu over wilt op tweestapsverificatie
Dagelijks verschijnt er wel een nieuwsbericht over hackers die zijn doorgedrongen tot een systeem. Digitale criminaliteit neemt een hoge vlucht. Gelukkig kan een kleine handeling, tweestapsverificatie, grote problemen voorkomen.
Wachtwoord
Laat ik beginnen met de vraag: gebruik jij hetzelfde wachtwoord dat je voor Exact Online gebruikt ook voor je e-mail, Facebook, LinkedIn en andere websites waarvoor je moet inloggen? Grote kans van wel. Hieraan zit wel een risico. Iedereen die je inloggegevens bemachtigt, kan dan je gegevens inzien en ook aanpassen. Dat kan een hoop ongemak veroorzaken. Wat dacht je van het ongewenst inzien van je winst- en verliesrekening, je openstaande posten, je voorraad.
Heeft iemand toegang, dan kan die persoon, gegevens wijzigen, bijvoorbeeld bankrekeningnummers. Daardoor gaan betalingen niet naar je leveranciers maar naar iemand anders. Vaak kom je daar pas achter als het te laat is, want dat het is gebeurd, is in eerste instantie moeilijk te achterhalen. Dan stoppen leveranciers met leveren en sturen deurwaarders op je af. Hierdoor word je financieël benadeeld, terwijl jij te goeder trouw denkt te handelen.
Daarom wil je werken met tweestapsverificatie
Overdreven? Nee, het scenario is realistisch maar over de gevolgen van digitale criminaliteit is nog veel onwetendheid. Je leest erover in de krant maar het lijkt een ver van je bed show. Als je werkt met tweestapsverificatie dan blijft dat ook zo. Met tweestapsverificatie voeg je een extra beveiligingscontrole toe aan een applicatie via je telefoon. Mocht iemand je inloggegevens hebben dan kan die nog steeds niet in de applicatie. Hij beschikt niet over die extra beveiligingscode die een app op je telefoon genereert.
Hoe werkt het in Exact Online?
Als beheerder van Exact Online zet je de tweestapsverificatie in Exact Online aan voor jou en je medewerkers volgens deze instructies. Gebruik je tweestapsverificatie in Exact Online dan heb je je gegevens beter beveiligd. Dat geeft een rustig gevoel.
Wil je meer weten over tweestapsverificatie bekijk dan onze website over dit onderwerp.
Belangrijke update: tweestapsverificatie verplicht
Tweestapsverificatie is al geruime tijd mogelijk in Exact Online. Echter vanaf 25 mei 2018 zal dit, in lijn met de nieuwe AVG/GDPR wetgeving, verplicht gesteld worden binnen Exact Online.
Exact raad je sterk aan om de tweestapsverificatie voor 25 mei 2018 zelf te activeren. Na deze datum wordt dit voor alle gebruikers van Exact Online verplicht gesteld.
Hulp nodig bij het instellen? Ga naar de Support Community
Je kan ook deze video bekijken voor hulp bij het instellen.
Blog geüpdate op 12 april 2018.
Hoe werkt het nou dan? Nietszeggend artikel
Goedemiddag,
Bedankt voor de feedback. Hoe het werkt staat erin. In het artikel wordt doorgelinkt naar de stappen die gevolgd moeten worden om het in Exact Online in te stellen.
Groet, Margot – Social Media Specialist Exact
ik heb geen mobiel telefoon ? is er een andere mogelijkheid?
Hoi Paul,
Helaas is er op dit moment geen andere mogelijkheid voor tweestapsverificatie helaas. Met vriendelijke groet, Margot
Is het mogelijk om 2 verschillende mobiele telefoon nummers te gebruiken ?
Hoi Francis,
Dit is mogelijk. Het helpdocument over dit onderwerp geeft het volgende aan:
“Taak
1. Ga naar Gebruikersnaam > Mijn Exact Online > Beveiligingscentrum.
2. Selecteer Toegang met verificatie in twee stappen.
3. Voer de stappen in de registratiewizard uit. Zie Registratie voor verificatie in twee stappen.
Om de toegang met Verificatie in twee stappen voor meerdere apparaten in te stellen, kunt u een van de onderstaande stappen uitvoeren.
U kan klikken en de geheime sleutel noteren. In de meeste apps kunt u de geheime sleutel ook handmatig invoeren.Sla de geheime sleutel en de foto van uw QR-code op een veilige plek op. De foto bevat belangrijke informatie over de beveiliging van uw account.
Resultaten
U hebt de registratie voor verificatie in twee stappen uitgevoerd voor meerdere apparaten. Telkens wanneer u inlogt, wordt u om een extra beveiligingscode gevraagd. ”
Hopelijk kun je hiermee uit de voeten, anders kan je altijd via de support community of chat hulp vragen aan onze supporters.
Groet, Margot